De releasenotes van de maand januari bevat een reeks verbeteringen en updates die zijn doorgevoerd om de gebruikerservaring te optimaliseren en de efficiëntie te verhogen. Deze verbeteringen omvatten onder andere taalconsistentie, efficiëntere gegevensverwerking, verbeterde gebruikerservaring, duidelijkere meldingen, en visuele verbeteringen.
De verbeteringen zijn gericht op verschillende aspecten van het Compliance Management Portal, zoals het exporteren en importeren van uitvraagformulieren, het versturen van vragenlijsten vanuit het relatieprofiel, en het direct tonen van gedetecteerde risico’s zonder dat een refresh nodig is.
Diverse taalverbeteringen
Rapporten openen in preview modus
Onderzoeksrapporten worden voortaan eerst geopend in een preview modus, waarmee kan het aantal gedownloade bestanden met gevoelige data gereduceerd worden.
Vragenlijsten versturen via relatieprofiel.
Voorheen konden vragenlijsten alleen vanuit het relatieoverzicht verstuurd worden, het is nu mogelijk gemaakt om ook vanuit het relatie profiel een vragenlijsten te kunnen vesturen.
Dit is bijvoorbeeld handig om na de invoer van een relatie, direct ook een vragenlijst te versturen. Voorheen, moest je eerst terug navigeren naar het relatieoverzicht, de relatie opzoeken, relatie aanvinken en dan pas op vragenlijst versturen klikken. Dit blijft wel handig als je in 1 keer meerdere cliënten wilt uitnodigen om een vragenlijst in te vullen.
Verbetering – Knop opslaan zonder functie verwijderen.
Onder Beheer – relaties stond een knop met ”opslaan”. Deze knop is nu weggehaald omdat wijzigingen op deze pagina direct worden opgeslagen. Dit verbetert de gebruikerservaring doordat het proces eenvoudiger en efficiënter wordt, en voorkomt onnodige stappen.
Verbetering <25% toevoegen aan % omvang UBO type
Bij het ophalen van UBO-gegevens vanuit de KvK wordt bij de %omvang: 25 – 50 als minimale waarde aangeleverd. Vanuit een klant is de wens ingediend om ook < 25% te kunnen selecteren bij de omvang. Dit is nu toegevoegd.
Meldingen bij versturen van vragenlijsten verbeteren.
Bij het versturen van vragenlijsten aan meerdere relaties, was het niet altijd duidelijk waarom een vragenlijst niet verstuurd kon worden. Door de verbeterde meldingen worden gebruikers nu beter geïnformeerd, wat leidt tot minder verwarring en een efficiënter werkproces.
Verbetering – keuze om ID&V afbeeldingen meenemen
Er zijn instellingen toegevoegd, waarmee bepaald kan worden of de foto van het identiteitsdocument en/of selfie moeten worden meegenomen in het ID&V rapport.
Verbetering – data uitvraag.
Het is nu ook mogelijk om uitvraagformulieren te exporteren, te bewerken en opnieuw te importeren.
Toevoeging – gerelateerde partijen uitvragen
Voorheen was het alleen mogelijk om gegevens over de betreffende relatie uit te vragen. Het is nu ook mogelijk gemaakt om informatie over gerelateerde partijen uit te vragen.
Bijvoorbeeld de secretaresse van een bedrijf, wordt gevraag om o.a. alle UBO’s aan te leveren. De informatie over de aangeleverde UBO’s wordt vervolgens gebruikt om nieuwe relaties aan te maken en te koppelen aan de relatie waarnaartoe het vragenformulier gestuurd is.
Verbeteringen, matches afhandelen.
Bij het afhandelen van potentiële matches, kan na het bekijken van details alsnog de conclusie getrokken worden dat de persoon waarnaar u zocht, niet voorkomt in de resultaten. Als er vervolgens gekozen wordt voor “de persoon waarop ik zocht komt niet voor in de resultaten”, kan alleen gekozen worden voor de correcte bevestig knop.
Bij het afhandelen van potentiële matches is er een visuele verbetering doorgevoerd, zodat het vinkje van de bekeken potentiële matches als uitgevinkt wordt weergegeven.
Beheerders kunnen nu zelf kolommen instellen die in het relatieoverzicht getoond worden.
Gebruikersvoordelen:
Overzicht voor alle gebruikers:
Welkom bij de release notes. In dit document worden alle wijzigingen, updates, bugfixes e.d. beschreven welke onderdeel uitmaken van de nieuwe release. Dit betreft onder meer de volgende zaken:
Inhoud
Controleren op nationaliteit aan/uit zetten
Toevoegen spinner/loading icoon
Melding zodra een sub-onderzoek heropend, dat ook het geconsolideerde onderzoek wordt geopend
Meerdere matches kunnen selecteren bij achtergrond controles
Geografie component – in PDF rapport staat geen landenkaart
Niet alle gerelateerde partijen kunnen worden gebruikt in een geconsolideerd onderzoek
Controleren op nationaliteit aan/uit zetten – Compliance Management Portal
Voorheen was het verplicht om de nationaliteit van personen altijd mee te nemen in achtergrondcontroles. Het is nu mogelijk geworden voor beheerders om deze optie uit te schakelen.
Menu > Beheer > Onderzoeken > Locaties.
Toevoegen spinner/loading icoon – Compliance Management Portal
Bij het afronden van een onderzoek kan het enige tijd duren voordat het proces is voltooid. Om de gebruiker hiervan op de hoogte te stellen, is een spinner/loading-icoon toegevoegd. Dit geeft aan dat het systeem bezig is met de verwerking.
Melding zodra een sub-onderzoek heropend, dat ook het geconsolideerde onderzoek wordt geopend – Compliance Management Portal
Als een sub-onderzoek wordt heropend, wordt automatisch ook het geconsolideerde (hoofd)onderzoek heropend. Er is een pop-up toegevoegd zodat de gebruiker zich hier bewust van is.
Meerdere matches kunnen selecteren bij achtergrond controles – Compliance Management Portal
Bij het uitvoeren van achtergrondcontroles kan het voorkomen dat een relatie één of meerdere matches vanuit verschillende bronnen teruggeeft. Voorheen kon er maar één match worden geselecteerd. Dit is verbeterd waardoor er nu meerdere matches geselecteerd en verwerkt kunnen worden.
Geografie component – Compliance Management Portal & CDD API
In het PDF-rapport werd nog geen landenkaart getoond van de geografische locaties die meegenomen worden in het onderzoek. Dit is nu zowel in het Compliance Management Portal als in de CDD API toegevoegd aan de PDF-rapporten.
Niet alle gerelateerde partijen kunnen worden gebruikt in een geconsolideerd onderzoek – Compliance Management Portal
Bij het uitvoeren van een geconsolideerd onderzoek, kan de situatie zich voordoen dat een gerelateerde partij niet meegenomen kan worden in het onderzoek, voorheen was niet duidelijk waarom een gerelateerde partij niet zichtbaar is in het Risicoclassificatie (gerelateerde) partijen overzicht.
Er is een verbetering doorgevoerd, zodat duidelijk is van welk geconsolideerd onderzoek de gerelateerde partij al deel uitmaakt en waarom deze partij dus niet meegenomen kan worden in het huidige onderzoek.
Wanneer kan deze situatie zich voor doen?
In het onderstaande voorbeeld zijn Relatie A en Relatie C al onderdeel van een eerder geconsolideerd onderzoek waarin dezelfde relaties aan elkaar zijn gekoppeld. Dit veroorzaakt een probleem, omdat het leidt tot een ”loop”. Hierdoor is het niet mogelijk om een risicoclassificatie toe te kennen.
Diverse bugs zijn opgelost:
Maak CDD nog makkelijker, integreer CDD-controles direct in uw eigen software omgeving. Of maak gebruik van een van de oplossingen van onze partners waar de CDD controles al in geïntegreerd zijn. Download hier de brochure.
Met onze kennis- en datapartners hebben wij de juiste gereedschap voor KYC-afdelingen ontwikkeld om uw risicobeoordelingsproces sneller, efficiënter en interessanter voor medewerkers te maken. Lees de voordelen in onze brochure.