2010 tot 2016
In 2011 lanceerde SMT een nieuwe versie van SCOPE, SCOPE 3.2 Enterprise Edition. Deze versie kenmerkt zich onder andere door haar Social Media Edition en andere aanvullende producten zoals integration office en exchange integration. Naast verbeteringen aan het systeem in vergelijking met voorgaande versies, heeft SMT speciale modules ontwikkeld voor branchespecifieke organisaties. Zo is voor onderwijsinstellingen de Studenten Instroomportal ontwikkeld om efficiënt en doelgericht studenten te werven. Voor de financiële sector is dat de Collectiviteiten Module. Ook is SMT in deze periode bezig geweest met de ontwikkeling van de SCOPE Workflow Module, welke helpt om de kwaliteit van de dienst aan de klant optimaal te kunnen waarborgen.
Aan het eind van deze periode lanceerde SMT een nieuwe release, SCOPE4, de nieuwste versie van SCOPE. Naast de ontwikkeling van nieuwe manieren van gegevensinvoer, is het CRM-systeem aan de achterkant op de schop gegaan. Hiermee is de software stabieler en sneller dan voorgaande versies. Ook de userinterface heeft een facelift ondergaan en heeft een flat-design gekregen, volledig in stijl met Microsoft Office 2016. Volgens Fred van ’t Hoff was het SCOPE 4 Release Event, mede dankzij de innovatieve ontwikkelingen op het gebied van gegevensinvoer, één van de meest succesvolle CRM congressen van SCOPE van de afgelopen jaren. Het congres werd aan kracht bijgezet door sprekers als Ruud Veltenaar (internationaal trendwatcher) en Jempi Moens (innovatiestrateeg).