SCOPE KYC oplossing

SCOPE KYC Cloud Portal; integratie met andere systemen

De meeste vermogensbeheerders maken gebruik van één of meerdere systemen waarin cliëntgegevens zijn opgenomen. Vaak zijn dit portfolio of portefeuille management systemen, soms een CRM systeem of een backoffice systeem. Als je voor het Know Your Customer proces gebruik wil maken van ondersteunende tooling, hoe zorg je ervoor dat er geen eilanden met cliëntdata ontstaan en dat de cliëntdata accuraat en actueel is in alle systemen?
Lees meer

Hoe houdt je een KYC dossier onder controle?

Deze kwestie speelt bij veel vermogensbeheerders en is ook gedurende het ontwikkeltraject van de SCOPE KYC Cloud Portal vaak de revue gepasseerd bij SCOPE. Meestal is de initiële inventarisatie inhoudelijk keurig op orde (vaak nog met pen en aan de hand van een papieren KYC formulier), maar ontbreekt het aan een goede digitale verwerking van de geïnventariseerde gegevens en ontbreekt de georganiseerde bewaking van het KYC dossier.

Lees meer

KYC & Risicobereidheid

De relatie tussen een vermogensbeheerder en haar cliënten is voor een belangrijk deel gebaseerd op vertrouwen. Dit vertrouwen staat onder druk op het moment dat beleggingsresultaten tegenvallen en het vermogen van de cliënt minder goed rendeert dan ooit ten tijde van het adviesgesprek is besproken. Op dit soort momenten komt vaak ook de “ware of echte” risicobereidheid van de cliënt naar boven. In veel gevallen blijkt deze niet overeen te komen met de risicobereidheid ten tijde van het adviesgesprek.

Lees meer

Het belang van management rapportages

Een manager moet natuurlijk op de hoogte zijn van alles wat er in zijn bedrijf gebeurt en specifiek over het gebied waarvoor hij verantwoordelijk is. Een manager vormt zijn mening op basis van alle informatie die hij krijgt. Daarom heeft u als manager behoefte aan betrouwbare informatie, die u helpt te beoordelen wat er gaande is, zodat u tijdig kunt bijsturen en uw doelen kunt realiseren. Management rapportages gaan dus over doelen en willen weten in welke mate die doelen worden gerealiseerd.

Lees meer

SCOPE CRM demo aanvragen

Het belang van het regelmatig updaten van CRM

Vanuit de visie ´Klantbelang centraal´ is een goede inrichting, aansturing en beheersing van Customer Relation Management-processen essentieel. Natuurlijk wordt hier tijdens de implementatie over nagedacht, alleen daarna ligt het CRM project vaak stil. Zo is het nodig om regelmatig te checken of het CRM systeem nog wel voldoet aan de actuele behoeften, van zowel gebruikers, het management als klanten. Met deze controle moet gekeken worden naar de software, de organisatie rond het gebruik van CRM, de processen en de kwaliteit van de geregistreerde gegevens op CRM gebied.

Lees meer

CRM Fundamentals

De kracht en noodzaak van het datamodel

Vaak gaan CRM projecten en strategieën over het te bereiken eindresultaat. Niet over het fundament wat nodig is om deze resultaten te bereiken. Een grote fout, want het fundament, zoals het datamodel van uw CRM-systeem, is mede bepalend voor het rendement van uw CRM-strategie en verkoopprocessen. In deze blog leg ik uit hoe een optimaal datamodel er uit ziet en welke winsten u hiermee behaalt.

Lees meer

Bezoekers binden

Data is de sleutel: Zo bindt u bezoekers, sponsors en donateurs

Kwalitatieve data is voor elke organisatie de sleutel tot een succesvolle CRM-strategie. Ook voor de sport en leisure branche. Betaald voetbalorganisaties, sportclubs, recreatieparken, maar ook goededoelenorganisaties die te maken hebben met sponsors en lidmaatschappen zijn geen uitzondering op de regel. Maar hoe pakt u dit het beste aan? Eén van de belangrijkste factoren bij het succesvol vergaren, onderhouden en verrijken van data van leden, fans en/of donateurs is het creëren van een ‘datacultuur’.

Lees meer

Audit trail

Het valt mij op dat een groot deel van de standaard beschikbare functionaliteiten bij een deel van onze gebruikers en functioneel beheerders niet of nauwelijks bekend is. In deze blogserie wordt per keer een functionaliteit uitgelicht en uitgelegd, met als doel een beter gebruik van SCOPE te stimuleren. We vangen dit keer aan met Audit trail.

Lees meer

Bewust omgaan met onbewust datalekken

Een kwijtgeraakte zakelijke telefoon of USB-stick, een gestolen laptop van de zaak of inbraak in het databestand door een hacker zijn cruciaal wanneer hier persoonsgegevens staan opgeslagen. In dat geval is namelijk volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wpb) sprake van een datalek. Zelfs het versturen van een mailing met adressen in het cc-veld of het verliezen van persoonsgegevens door bijvoorbeeld een brand, is volgens de Wbp een vorm van datalekken. In hoeverre kunt u datalekken voorkomen? En hoe kunt u in uw CRM-strategie hier rekening mee houden? In deze blog krijgt u een aantal handige tips.

Lees meer